 |
Finanse i Rachunkowość V rok
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joanna Szumańska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 17:40, 02 Kwi 2014 Temat postu: Pytania na egzamin |
|
|
Do każdej prezentacji osoby prezentujące muszą ułożyć 10 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru z 4 wariantami odpowiedzi. Pytania nie mogą być banalne, mamy się trochę wysilić przy ich układaniu.
Pytania zbieram do 15 kwietnia do godz. 18.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karolina Wieczyńska
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:34, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat 5. Ogólne zagadnienia audytu wewnętrznego
1. Do elementów kontroli wewnętrznej zaliczamy:
a) środowisko kontroli i czynności kontrolne
--> b) środowisko kontroli, identyfikacja ryzyka, czynności kontrolne, informacje i ich przekazywanie
c) czynności kontrolne, zabezpieczenie zasobów, gromadzenie informacji
d) środowisko kontroli, czynności kontrolne, zabezpieczenie zasobów, gromadzenie informacji
2. Ograniczenia związane z kontrolą wewnętrzną to:
a) ominięcie kontroli przez zmowę kilku osób, możliwość zatajenia niektórych dokumentów
b) ominięcie kontroli przez zmowę kilku osób, możliwość zatajenia niektórych dokumentów, możliwość popełnienia błędu w czasie kontroli
--> c) możliwość popełnienia błędu, ominięcie kontroli przez zmowę kilku osób, możliwość obejścia systemu kontroli przez zarząd
d) możliwość popełnienia błędu, ominięcie kontroli przez zmowę kilku osób, możliwość zatajenia niektórych dokumentów
3. Jednym z zadań kontroli wewnętrznej jest:
--> a) gromadzenie i utrzymywanie zbioru wiarygodnych danych finansowych i administracyjnych oraz ich rzetelne przedstawianie w terminowo składanych raportach
b) promowanie prawidłowych, oszczędnych działań oraz produktów wysokiej jakości zgodnie z przyjętymi założeniami.
c) gromadzenie i utrzymywanie zbioru wiarygodnych danych finansowych oraz ich rzetelne przedstawianie w składanych raportach
d) identyfikacja ryzyka i promowanie prawidłowych, oszczędnych, wydajnych i skutecznych działań oraz produktów i usług wysokiej jakości zgodnie z przyjętymi założeniami.
4. Formalny kodeks etyczny dotyczący audytorów wewnętrznych wprowadzono w roku:
--> a) 1968
b) 2008
c) 1946
d) 1983
5. Aktualnym celem audytu wewnętrznego jest:
a) wydawanie opinii o ważności sprawozdań finansowych, wykrywanie oszustw i błędów
b) uzyskanie przez kierownika jednostki obiektywnej i niezależnej oceny funkcjonowania w zakresie gospodarki finansowej pod względem gospodarności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jasności
c) badanie systemowe zarządzania i kontroli oraz czynności doradcze
--> d) wspieranie ministra kierującego działem lub kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze
6. Ocena kontroli zarządczej o której w art. 272 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych dotyczy w szczególności:
a) adekwatności
b) skuteczności
c) efektywności kontroli zarządczej w dziale administracji rządowej lub jednostce
--> d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
7. Niezależność, obiektywność, działalność weryfikacyjna, działalność doradcza, działalność prewencyjną są istotą:
a) kontroli wewnętrznej
--> b) audytu wewnętrznego
c) audytu zewnętrznego
d) kontroli zewnętrznej
8. Audyt operacyjny obejmuje:
a) badanie sprawozdań finansowych w celu sprawdzenia ich zgodności i prawidłowości
--> b) ocenę efektywności zarządzania ryzykiem i kierowania jednostką
c) kontrolę systemów informatycznych
d) badanie sprawozdań finansowych w celu sprawdzenia ich zgodności i prawidłowości, ocenę efektywności zarządzania ryzykiem i kierowania jednostką
9. Audyt zgodności polega na analizie oceniającej i sprawdzającej, czy:
--> a) działania prowadzone przez jednostkę odpowiadają ustalonym procedurom, wytycznym i aktom prawnym[/b]
b) osiągnięcia są zgodne z zamierzonymi celami
c) dane w sprawozdaniu finansowym są kompletne i rzetelne
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
10. Jakie jednostki są ustawowo zobowiązane do przeprowadzania audytu wewnętrznego:
a) Uczelnie prywatne
b) Spółki notowane na giełdzie
--> c) ZUS
d) państwowe jednostki budżetowe jeżeli kwota ujętych w planie finansowym przychodów lub kosztów nie przekracza 10 000 000 zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Karolina Wieczyńska dnia Śro 19:43, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karolina Grabowska
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 13:48, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat: Planowanie audytu wewnętrznego
1. Strategiczny plan audytu jest:
a) dokumentem obligatoryjnym, wymaganym przez przepisy prawa
b) nie jest dokumentem obligatoryjnym
c) jego opracowanie jest uzależnione od branży przedsiębiorstwa
d) żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
2. Strategiczny plan audytu może obejmować takie obszary jak:
a) krótko- i długookresowe cele komórki audytu wewnętrznego,
b) opis działań komórki audytu wewnętrznego,
c) wszystkie odpowiedzi są poprawne
d) planowane obszary audytu, które mają być poddane audytowi w kolejnych latach, uszeregowane według priorytetu, wynikającego z przeprowadzonej analizy ryzyka
3. Kiedy opracowywany jest program zadania audytowego?
a) Przed zakończeniem planowania zadania audytowego i przed przystąpieniem do jego realizacji.
b) Po zakończeniu planowania zadania audytowego, ale przed przystąpieniem do jego realizacji.
c) Po zakończeniu planowania zadania audytowego i po przystąpieniu do jego realizacji
d) W dowolnym terminie wskazanym przez kierownika komórki audytu.
4. Które zdanie na temat koordynatora zadania audytowego jest prawdziwe?
a) Nie może być on wyznaczony jeżeli zadanie audytowe jest realizowane przez mniej niż pięć osób
b) Nadzoruje kierowników komórki audytu wewnętrznego działających w każdej z jednostek w koordynowanym obszarze.
c) Odpowiada za realizację programu zadania audytowego.
d) Podlega bezpośrednio wyłącznie kierownikowi jednostki.
5. Które z poniższych nie jest elementem programu zadania audytowego?
a) Istotne ryzyka w obszarze objętym zadaniem.
b) Sposób przeprowadzenia zadania.
c) Wykaz czynności, które audytor planuje wykonać w trakcie realizacji zadania.
d) Podpis autoryzujący przedstawiciela ministerstwa, któremu podlega audytowana jednostka.
6. Do metod wyodrębniania obszarów ryzyka w ramach analizy potrzeb audytu zaliczamy”
a) Metoda wyodrębniania systemów funkcjonalnych
b) Metoda hierarchiczna
c) Metoda wydzielania obszarów audytu wewnętrznego
d) Wszystkie odpowiedzi są poprawne
7. Analiza potrzeb audytu polega na:
a) Wyszczególnieniu wszystkich zadań audytowych w ramach zdiagnozowanych obszarów ryzyka
b) Określeniu które zadania audytowe wykonuje się w pierwszej kolejności, a której później
c) Diagnozowaniu obszarów ryzyka jednostki.
d) Analizie możliwości zespołu audytorów w dziedzinach wymagających specjalistycznej wiedzy
8. Do elementów rocznego planu audytu zaliczamy:
a) Wyniki przeprowadzonej analizy ryzyka
b) Listę obszarów ryzyka, w których zostaną przeprowadzona zadania zapewniające
c) Wszystkie odpowiedzi są poprawne
d) Informacje na temat cyklu audytu
9. Każde działanie związane z procesami zarzadzania, zapewniające możliwość realizacji zadań statutowych, to typ działalność wyodrębniany przez audytora nazywany:
a) Działalnością podstawową
b) Działalnością wspomagającą
c) Działalnością pomocniczą
d) Działalnością audytorską
10. Audytor ma obowiązek sporządzić roczny plan audytu na przyszły rok oraz przedstawić go kierownikowi JSFP w terminie:
a) Do końca roku
b) Do 15 grudnia
c) Do 30 listopada
d) Do 10 grudnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz Szafrański
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:28, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Prezentacja 6 Regulacje w kwestii audytu wewnętrznego.
Pytania:
1) W ramach Międzynarodowych Standardów Audytu Wewnętrznego wyróżniamy:
a) Standardy INTOSAI, Standardy IIA, Standard COBTI, Standardy ISACA,
b) Standardy IIA, Standardy INTOSAI, Standardy ISACA, Standard COBIT,
c) Standardy SACAI, Standardy IA, Standard BITCO, Standardy INTOSAI,
d) Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
odpowiedź b
2) Celem Międzynarodowych Standardów Audytu Wewnętrznego nie jest:
a) Wyznaczenie ramowych zasad wykonywania i upowszechniania szerokiego zakresu audytu wewnętrznego, przysparzającego organizacji wartości dodanej,
b) Stworzenie podstaw oceny działalności audytu wewnętrznego,
c) Przyczynienie się do opóźnienia procesów i działalności operacyjnej organizacji,
d) Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
odpowiedź c
3) Audyt wewnętrzny prowadzi się w państwowych jednostkach budżetowych jeżeli kwota ujętych w planie finansowym jednostki budżetowej dochodów lub kwota wydatków przekroczyła wysokość:
a) 35000tys. zł.
b) 40000tys. zł. <- poprawna
c) 45000tys. zł.
d) 50000tys. zł.
4) Który z warunków nie jest konieczny do spełnienia by móc być audytorem wewnętrznym:
a) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych b) niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
c) posiadanie wyższego wykształcenia
d) biegła znajomość co najmniej dwóch języków <- poprawna
5) Komu podlega kierownik komórki audytu wewnętrznego w jednostce budżetowej?:
a) głównemu księgowemu
b) ministrowi kierującemu działem
c) kierownikowi jednostki <- poprawna
d) nie podlega nikomu
6) Na Kodeks Etyki Audytora Wewnętrznego zgodnie z IIA składają się z:
a) Prawa i Obowiązki
b) Nakazy i Zakazy
c) Zasady i Reguły postępowania <==
d) Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
7) Jakie cztery cechy powinny charakteryzować zachowanie audytora wewnętrznego zgodnie z Kodeksem Etyki IAA?
a) szybkość, skuteczność, klarowność, prawdomówność
b) sprawność, racjonalność, opanowanie, konsekwencja
c) prawość, obiektywizm, poufność, kompetencja <==
d) Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
Jakie zdarzenie wpłynęło na rozwój systemu kontroli finansów publicznych w Polsce:
a) zmiany ustrojowe w 1989 roku,
b) wejście Polski do Unii Europejskiej,
c) kryzys finansowy w 2008 roku.
d) Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
Odpowiedź b)
9) Za koordynacje sprawnego funkcjonowania systemu kontroli finansów publicznych w Polsce odpowiedzialni są:
a) Minister Finansów, Główny Inspektor Audytu Wewnętrznego, Departament Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu,
b) Minister Finansów, Rada Ministrów, Główny Inspektor Audytu Wewnętrznego,
c) Rada Ministrów, Główny Inspektor Audytu Wewnętrznego,
d) Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
Departament Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu.
Odpowiedź a)
10) Przedstawienie wyniku audytu wewnętrznego następuje w formie:
a) raportu,
b) opinii,
c) sprawozdania,
d) Żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.
Odpowiedź c)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łukasz Szafrański dnia Wto 22:19, 15 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Judyta Czarnecka
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:17, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat 1: Jednostki sektora finansów publicznych, audytor wewnętrzny,
główny księgowy jednostki sektora finansów publicznych w Polsce
1) Do jednostek sektora FP nie należy:
a) agencja wykonawcza
b) państwowy fundusz celowy
c) NFZ
d) Krajowy Fundusz Drogowy
2) W jakim terminie kierownik komórki audytu wewnętrznego ma obowiązek sporządzenia sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni:
a) do końca stycznia
b) do 25 lutego
c) do końca marca
d) do 15 kwietnia
3) Samorządowe zakłady budżetowe:
a) odpłatnie wykonują wyodrębnione zadania,
b)pokrywają koszty swojej działalności z przychodów państwa,
c) mogą otrzymać z budżetu wyłącznie dotację przedmiotową
d)są tworzone, łączone i likwidowane przez Ministra Finansów
4) Główny księgowy, w razie ujawnienia nieprawidłowości w zakresie wstępnej kontroli:
a) zwraca dokument właściwemu rzeczowo pracownikowi, a w razie nieusunięcia nieprawidłowości odmawia jego podpisania
b) zwraca dokument właściwemu rzeczowo pracownikowi, a następnie go podpisuje bez ponownego sprawdzenia
c) nie robi nic z danym dokumentem
d) natychmiastowo odsyła dokument do kierownika
5) Dochody jednostek budżetowych nie mogą być przeznaczone na:
a) sfinansowanie wydatków bieżących i majątkowych,
b) cele wskazane przez darczyńcę,
c) remont lub odtworzenie mienia w przypadku uzyskania dochodów z tytułu odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie.
d) finansowanie wynagrodzeń osobowych.
6) Która cecha nie charakteryzuje Państwowych funduszy celowych:
a) posiadają osobowość prawną,
b) stanowią jedynie wyodrębniony rachunek bankowy, którym dysponuje organ wskazany w ustawie,
c) przychody uzyskują ze środków publicznych,
d) ponoszą koszty na realizację konkretnych zadań państwowych.
7)Audytorem wewnętrznym jest:
a) komórka jedno lub wieloosobowa, zatrudniona w jednostce, która podlega bezpośrednio kierownikowi jednostki i kieruje się wskazówkami zawartymi w standardach audytu wewnętrznego,
b) komórka jedno lub wieloosobowa, zatrudniona w jednostce,
c) komórka jedno lub wieloosobowa, zatrudniona w jednostce, która nie podlega bezpośrednio kierownikowi jednostki
d) tylko komórka jednoosobowa.
8)Która z poniższych cech nie charakteryzuje jednostki budżetowej:
a) to jednostki organizacyjne sektora FP,
b) nie posiadają osobowości prawnej,
c) nie pokrywają swoich wydatków bezpośrednio z budżetu,
d) tworzą łączą i likwidują: ministrowie, kierownicy urzędów centralnych, wojewodowie oraz inne organy działające na podstawie odrębnych ustaw oraz organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego.
9)Głównym księgowym może być osoba, która ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada praktykę w księgowości która wynosi co najmniej :
a) 1 rok
b) 3 lata
c) 6 lat
d) 10 lat
10)Cechą agencji wykonawczej nie jest
a) Możliwość otrzymywania dotacji z budżetu państwa
b) Konieczność wpłacania nadwyżek finansowych do budżetu
c) Dostępność formy dla jednostek samorządu terytorialnego
d) Żadne z powyższych
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Judyta Czarnecka dnia Pon 15:40, 14 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz Smetaniuk
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:17, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat: Ewolucja rozwiązań w zakresie audytu wewnętrznego w świecie.
1. Audyt wewnętrzny ma charakter:
a) rachunkowo – księgowy,
b) biznesowo – zarządczy,
c) rachunkowo – zarządczy,
d) biznesowo – księgowy.
2. Ustnej weryfikacji zaniechano i dokonano przejścia do pisemnej kontroli zgodności zapisów księgowych w okresie:
a) rewolucji przemysłowej,
b) industrializacji,
c) wdrażania kosztów standardowych w przedsiębiorstwach,
d) międzywojennym.
3. Do determinantów rozwoju audytu wewnętrznego nie należy:
a) coraz węższe możliwości kierownictwa w zakresie bezpośredniego kontrolowania procesów w przedsiębiorstwie,
b) zainteresowanie się ryzykiem i niewiadomymi oraz próba prognozy przyszłości,
c) wzrost wielkości i postępująca decentralizacja organizacji
d) szerząca się w przedsiębiorstwach korupcja.
4. Trzecia generacja audytu wewnętrznego na świecie miała miejsce w latach:
a) 1990 – 1998
b) 1999 – 2001
c) 1980 – 1989
d) 1973 – 1980
5. Instytucją utworzoną w 1941 r. w USA przez 24 członków, głównie szefa działu audytu wewnętrznego w North American Company (Johna Thurstona) jest:
a) Europejski Trybunału Audytorów
b) Instytut Audytorów Wewnętrznych – IIA (The Institute of Internal Auditors)
c) Deloitte
d) Ernst & Young
6. Jednym z elementów drugiej generacji audytu wewnętrznego na świecie jest:
a) Koncentrowanie się na podstawowych funkcjach działalności gospodarczej firmy
b) Intensyfikacja działalności instytucji zewnętrznych
c) Sprowadzanie treści audytu wewnętrznego jedynie do wypełnienia wymagań związanych z funkcją kontrolną
d) Radykalne zmiany w prawodawstwie (głównie amerykańskim) wyznaczające rygorystyczne ramy formalno – prawne
7. Celem opublikowanego 1 grudnia 1992 r. raportu Cadburyego jest:
a) przekazanie kierownictwu spółek metodologicznych zasad sprawowania skutecznej kontroli
b) profesjonalizacja audytu wewnętrznego jako odrębnej dyscypliny
c) przysporzenie wartości i usprawnienie działalności operacyjnej organizacji
d) sformułowanie zaleceń dotyczących zwiększenia wiarygodności sprawozdań finansowych oraz określenie zasad , które obligowałyby członków zarządów do zapewnienia odpowiedniej kontroli nad działalnością spółki
8. System podwójnego księgowania narodził się w:
a) Mezopotamii
b) starożytnej Grecji
c) starożytnym Rzymie
d) Średniowiecznych Włoszech
9. Termin „audyt” wywodzi się z procesu o nazwie:
a) przesłuchiwanie rachunków
b) sprawdzanie księgowości
c) wykrywanie nieprawidłowości w pracy księgowego
d) żadna z powyższych odpowiedz nie jest prawidłowa
10. Wyodrębniony zawód audytora wewnętrznego podczas rewolucji przemysłowej w Anglii polegał na:
a) ustnej weryfikacji zapisów księgowych
b) ocenie systemów działających wewnątrz organizacji
c) wyłącznie na kontroli pracowników
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magdalena Sokołowska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:18, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
1. W jakim celu odbywa się narada zamykająca ?
a) przedstawienia wstępnych wniosków i ustaleń zawartych w sprawozdaniu z wykonania audytu wewnętrznego,
b) przedstawienia wstępnych wniosków i ustaleń zawartych w sprawozdaniach finansowych,
c) zatwierdzenia sprawozdań finansowych,
d) zatwierdzenia podziału dywidendy.
odp A
2. Kto wchodzi w skład narady zamykającej ?
a) główny księgowy, audytor, właściciel jednostki,
b) audytorzy przeprowadzający zadanie audytowe,
c) audytorzy przeprowadzający zadanie audytowe, a w razie potrzeby kierownik komórki audytu wewnętrznego, kierownik audytowanej jednostki,
d) audytorzy przeprowadzający zadanie audytowe, a w razie potrzeby właściciel audytowanej jednostki.
ODP C
3. Czynnościami związanymi z przeprowadzeniem narady zamykającej nie jest ?
a) ustalenie terminu narady zamykającej przez koordynatora zadania audytowego,
b) określenie uczestników narady zamykającej,
c) sporządzenie sprawozdania z narady zamykającej,
d) przedstawienie spraw mniej ważnych.
ODP C
4. Protokół z narady zamykającej zawiera między innymi ?
a) numer zadania audytowego, cel narady, zalecenia, reakcję kierownictwa na przedstawione zalecenia,
b) cel narady, listę nieobecnych podczas narady zamykającej, zalecenia,
c) odniesienia do dokumentu roboczego, określenie przewodniczącego narady, termin narady,
d) termin zatwierdzenia sprawozdań finansowych, zalecenia do badanych sprawozdań, reakcję kierownictwa na przedstawione zalecenia.
ODP A
5. Sprawozdanie z zadnia audytowego ze względu na moment sporządzenia możemy podzielić na następujące rodzaje:
a) Sprawozdanie przejściowe,
b) Raport( sprawozdanie)wstępny,
c) Raport (sprawozdanie) końcowe
d) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
ODP D
6. Raport końcowy może zostać utworzony w jakiej postaci?
a) Raport wstępny
b) Raport fragmentaryczny,
c) Odpowiedź a i b są prawidłowe
d) Raport przejściowy
ODP C
7. Co wchodzi w skład części ogólnej raportu wstępnego końcowego?
a) Obiekt audytu, cele audytu, rekomendację, słownik użytych zwrotów i skrótów, okres audytu
b) Obiekt audytu, cele audytu, zakres audytu, okres audytu, ogólny opis audytowego systemu, streszczenie wyników
c) cele audytu, załączniki posiadające dokumenty robocze i materiały dowodowe, rekomendację, słownik użytych zwrotów i skrótów, obiekt audytu, okres audytu
d) żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
ODP B
8. Głównymi wielkościami występujące w badaniu mapy ryzyka są przede wszystkim:
a) Kontrola Kierownicza, Kontrola Detekcyjna, Kontrola Prewencyjna Kontrola Korygująca;
b) Kontrola Dyrekcyjna, Kontrola Jakościowa, Kontrola Korygująca, Kontrola Detekcyjna
c) Średnia ważona
d) Średnia arytmetyczna
ODP A
9. Podstawowe cechy sprawozdań audytu to:
a) dokładność, jasność, kwantyfikację;
b) zwięzłość, zasadność, terminowość;
c) odpowiedzi a i b są poprawne
d) dokładność, zwięzłość, należność, kwalifikacje, przejrzystość, zasadność
ODP C
10. Raport końcowy składa się z:
a) raportu wstępnego i szczegółowego
b) raportu prognozowego i wstępnego
c) części ogólnej i szczegółowej
d) załączników i streszczenia
ODP C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aleksandra Kotas
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 20:24, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Audyt finansowy w Polsce w okresie międzywojennym i powojennym
1. Potrzeba wprowadzenia audytu w Polsce wyniknęła z
a) konieczności rozszerzenia instrumentów kontrolnych i nadzorczych w wydatkowania środków publicznych
b) zmniejszenia wydatkowania środków publicznych
c) zwiększenia niejasności w wydatkowaniu środków publicznych
d) dużej skuteczności dotychczasowych mechanizmów kontroli gospodarowania
2. Pierwsza generacja ( przed 1980 rokiem) jej podstawowe cechy sprowadzają się do:
a) wyodrębnienie trzech głównych rodzajów działalności takich jak: operacyjna, inwestycyjna, finansowa,
b) prowadzenia przedsięwzięć audytowych sprowadzonych do realizacji jedynie jej funkcji kontrolnej i w zakresie ex post i ex ante
c) braku postępującego coraz szybciej rozwóju współczesnej formuły audytu wewnętrznego
d) koncentrowania uwagi na system kontroli wewnętrznej i porządkowania sfery działalności operacyjnej przedsiębiorstw
3. Zadania Najwyższej Izby Kontroli (NIK).
a) Przedmiotem jej działania była kontrola działalności jednostek samorządu terytorialnego,
b) Przedmiotem jej działania była kontrola działalności jednostek sektora prywatnego
c) Przedmiotem jej działania była kontrola działalności jednostek państwowych, spółdzielczych i organizacji społecznych,
d) Przedmiotem jej działania była kontrola działalności gospodarczej fundacji i stowarzyszeń,
4. Wymagania na dyplomowanego biegłego księgowego:
a) ) osoby posiadające wyższe wykształcenie ekonomiczne lub prawnicze i co najmniej 3 lat praktyki w zakresie rachunkowości w jednostkach gospodarki uspołecznionej, w tym co najmniej 2lata na stanowisku głównego księgowego
b) osoby posiadające wyższe wykształcenie ekonomiczne lub prawnicze i co najmniej 5 lat praktyki w zakresie rachunkowości w jednostkach gospodarki uspołecznionej, w tym co najmniej 2lata na stanowisku głównego księgowego
c) ) osoby posiadające wyższe wykształcenie ekonomiczne lub prawnicze i co najmniej 6 lat praktyki w zakresie rachunkowości w jednostkach gospodarki uspołecznionej, w tym co najmniej 3lata na stanowisku głównego księgowego
d) ) osoby posiadające wyższe wykształcenie ekonomiczne lub prawnicze i co najmniej 6lat praktyki w zakresie rachunkowości w jednostkach gospodarki uspołecznionej, w tym co najmniej 2lata na stanowisku głównego księgowego
5. Druga generacja (lata 1980-1989) podstawowe cechy sprowadzają się do:
a) Zauważono wtedy niewielką skuteczność dotychczasowych mechanizmów kontroli gospodarowania
b) w dalszym ciągu dominującą funkcję kontrolną audytu wewnętrznego choć można już dostrzec funkcję doradczą,
c) prowadzenia przedsięwzięć audytowych sprowadzonych do realizacji jedynie jej funkcji kontrolnej i w zakresie wyłącznie ex post
d) poszerzenie zakresu prowadzonej działalności kontrolnej o jej nowy zakres ex ante
6. Do najważniejszych wydarzeń trzeciej generacji należą
a) prowadzenia przedsięwzięć audytowych sprowadzonych do realizacji jedynie jej funkcji kontrolnej
b) dalsze rozszerzanie treści audytu wewnętrznego, intensyfikacja działalności instytucji zewnętrznych, które przeprowadzają szerokie badania diagnostyczne w związku z rosnącą skalą oszustw,
c) koncentrowania się na podstawowych funkcjach działalności gospodarczej firmy, z pozostałych eksponując tylko funkcję finansową
d) sprowadzania treści audytu wewnętrznego jedynie do wypełnienia wymagań związanych z funkcją kontrolną.
7. Odbiorcami opinii oraz raportu z badania sprawozdania finansowego zostali
a) akcjonariusze,
b) udziałowcy,
c) właściciele czy inwestorzy zlecający biegłemu badanie wiarygodności sytuacji majątkowo-finansowej oraz wyniku firmy
d)wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
8. Czwarta generacja po 1999 roku, a koniec przypadający na 2008 rok, początek światowej recesji gospodarczej, której źródła tkwią w skandalach instytucji sektora finansowego
a) wciąż identyfikowana, sprawność audytu wewnętrznego, która wraz z innymi formami kontroli nie zapobiegła lub nawet nie ograniczyła fali bankructw,
b) koncentrowania się na podstawowych funkcjach działalności gospodarczej firmy, z pozostałych eksponując tylko funkcję finansową
c) koncentrowania uwagi na system kontroli wewnętrznej i na weryfikacji zgodności procesów ze stanem udokumentowanym w procedurach
d) prowadzenia przedsięwzięć audytowych sprowadzonych do realizacji jedynie jej funkcji kontrolnej i to w jej najprostszym zakresie ex post
9. Do zadań Krajowej Izby Biegłych Rewidentów należy
a) ustanawianie norm wykonywania zawodu biegłego rewidenta, ustalanie zasad etyki zawodowej biegłych rewidentów, określanie kwalifikacji kandydatów na biegłych rewidentów i nadawanie im tytułu biegłego rewidenta
b) pozywanie członków KIBR z powództwa cywilnego za naruszanie prawa i norm wykonywania zawodu oraz etyki zawodowej,
c) podporządkowywanie się do zasad etyki zawodowej biegłych rewidentów ustanawianych przez ministra finansów
d) opracowywanie materiałów promujących dla biegłych rewidentów i firm uprawnionych do badań sprawozdań finansowych
10. W obowiązujących przepisach prawnych dotyczących rewizji sprawozdań finansowych w Polsce kierowano się między innymi:
a) IV Dyrektywą Wspólnoty Europejskiej z dnia 25lipca 1978 r. w sprawie rocznych sprawozdań finansowych niektórych rodzajów spółek,
b) III Dyrektywa Rady z 9.10.1978 r. wydana na podstawie art. 54 ust. 3 lit. g) Traktatu, dotycząca łączenia się spółek akcyjnych
c) VI Dyrektywa Rady z 17.12.1982 r. wydana na podstawie art. 54 ust. 3 lit. g) Traktatu dotycząca podziału spółek akcyjnych
d) XI Dyrektywa Rady z 21.12.1989 r. dotycząca wymogów ujawniania informacji o oddziałach utworzonych w Państwie Członkowskim przez niektóre rodzaje spółek podlegające prawu innego państwa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aleksandra Kotas dnia Pon 20:25, 14 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemysław Kreft
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:50, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Audyt finansowy
1. Rachunkowość sektora finansów publicznych prowadzi się na podstawie:
a) Ustawy o rachunkowości
b) Ustawy o finansach publicznych
c) Ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych
d) Ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych wydanych na mocy delegacji
2. Specyficzną zasadą stosowaną w sprawozdaniach finansowych i budżetowych (poza zasadami rachunkowości i budżetowymi) jest:
a) Zasada jawności
b) Zasada kasowa
c) Zasada jedności i materialnej i formalnej
d) Zasada periodyzacji
3. Sprawozdanie budżetowe powinno być sporządzone:
a) w trzech egzemplarzach
b) w liczbie egzemplarzy równej liczbie odbiorcom
c) w liczbie egzemplarzy o jeden większej niż liczba odbiorców
d) w oryginale i jednej kopii
4. Sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego składa się z:
a) Bilansu, RZiS i zestawienia zmian w kapitale własnym
b) Łącznego bilansu, łączne RZiS i łącznego zestawienia zmian w kapitale własnym
c) Bilansu z wykonania budżetu, łącznego bilansu, łączne RZiS i łącznego zestawienia zmian w funduszu
d) Łącznego bilansu, łączne RZiS i łącznego zestawienia zmian w funduszu
5. Podstawowym zadaniem audytu finansowego w jednostkach sektora finansów publicznych jest dostarczenie kierownikowi jednostki oceny wiarygodności:
a. sprawozdania finansowego
b. ksiąg rachunkowych
c. sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu
d. sprawozdania z wykonania budżetu
6. Zakres audytu finansowego w jednostkach sektora finansów publicznych:
a. jest szczegółowo określony w ustawie o finansach publicznych
b. jest szczegółowo określony w stosownych rozporządzeniach MF
c. ustala biegły rewident
d. nie jest jednoznacznie określony
7. Program audytu finansowego:
a. może zostać zmieniony tylko w uzasadnionych przypadkach
b. można dowolnie zmieniać
c. nie może zostać zmieniony
d. nie jest potrzebny do przeprowadzenia audytu finansowego
8. Audyt finansowy w jednostkach sektora finansów publicznych obejmuje:
a. sprawozdania finansowe za dwa lata
b. sprawozdanie finansowe tylko za dany rok
c. częściowo także sprawozdanie finansowe za rok poprzedni
d. żadna odpowiedź nie jest poprawna
9. Zadaniem audytora wewnętrznego w zakresie rachunku zysków i strat jest sprawdzenie:
a. wybranych pozycji
b. wszystkich pozycji
c. pozycji wskazanych przez kierownika jednostki
d. audytor wewnętrzny nie bada rachunku zysków i strat
10. Rachunek zysków i strat w sprawozdawczości budżetowej sporządza się w wariancie:
a. wyłącznie porównawczym
b. wyłącznie kalkulacyjnym
c. dowolnym
d. wskazanym przez kierownika jednostki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wielkopolan
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:08, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat 7: Ryzyko i jego analiza na potrzeby audytu wewnętrznego
1. Czynnikami ryzyka są:
a) sytuacje, w których prawdopodobieństwo wystąpienia określonych zdarzeń jest nieznane lub niemożliwe do ustalenia.
b) procesy, zjawiska lub problemy objęte audytem wewnętrznym.
c) zdarzenia, które mogą spowodować wystąpienie ryzyka.
d) Sytuacje, w których poziom ryzyka przypisywanego poszczególnym obszarom i zadaniom audytu ma charakter subiektywny.
2. Czynnikami zewnętrznymi ryzyka są np.:
a) klienci, dostawcy, środowisko naturalne, infrastruktura
b) klienci, dostawcy, inwestycje, innowacyjność
c) klienci, dostawcy, nadzór, technologia
d) klienci, dostawcy, ryzyko branżowe, reputacja
3. Ze względu na czynniki kształtujące ryzyko wewnętrzne dzielimy na:
a) polityczne, społeczne
b) prawne, stopy procentowe
c) zarządzania, zasobów ludzkich
d) walutowe, płynności
4. Jakie wyróżniamy metody analizy ryzyka:
a) matematyczne, mieszane, szacunkowe
b) matematyczne, szacunkowe
c) delfickie, eksperckie
d) matematyczne, eksperckie, mieszane
5. Zaletą metod szacunkowych jest:
a) możliwość pomiaru trendów
b) subiektywizm,
c) porównywalność wyników analizy przeprowadzanej w różnych okresach
d) łatwość stosowania
6. Obszarami ryzyka są:
a) procesy, zjawiska lub problemy wymagające objęcia audytem, są one identyfikowane przez audytora wewnętrznego według jego własnej zawodowej oceny.
b) procesy i zjawiska wymagające objęcia audytem, są one identyfikowane przez audytora wewnętrznego według jego własnej zawodowej oceny.
c) procesy i problemy wymagające objęcia audytem, są one identyfikowane przez audytora wewnętrznego według jego własnej zawodowej oceny.
d) zjawiska lub problemy wymagające objęcia audytem, są one identyfikowane przez audytora wewnętrznego według jego własnej zawodowej oceny.
7. Najczęściej ryzyko określane jest jako:
a) prawdopodobieństwo wystąpienia dowolnego działania lub braku działania, którego skutkiem może być szkoda w majątku lub wizerunku danej jednostki albo które przeszkodzi w osiągnięciu wyznaczonych celów i zadań.
b) prawdopodobieństwo wystąpienia dowolnego zdarzenia, którego skutkiem może być szkoda w majątku lub wizerunku danej jednostki albo które przeszkodzi w osiągnięciu wyznaczonych celów i zadań.
c) prawdopodobieństwo wystąpienia dowolnego zdarzenia, działania lub braku działania, którego skutkiem może być szkoda w majątku lub wizerunku danej jednostki albo które przeszkodzi w osiągnięciu wyznaczonych celów i zadań.
d) prawdopodobieństwo wystąpienia dowolnego zdarzenia, działania lub braku działania, którego skutkiem może być szkoda w majątku lub wizerunku danej jednostki
8. Ze względu na powtarzalność ryzyko dzielimy na:
a) Czyste i spekulacyjne
b) Strategiczne i operacyjne
c) Systematyczne i specyficzne
d) Statyczne i dynamiczne
9. Ryzykiem nieodłącznym nazywamy:
a) ryzyko wystąpienia nieprawidłowości lub zafałszowań przy założeniu, że system kontroli wewnętrznej nie funkcjonuje.
b) ryzyko, że istotna nieprawidłowość nie zostanie wykryta lub że wewnętrzna kontrola jednostki nie zapobiegnie temu we właściwym momencie.
c) ryzyko, że nieprawidłowości, które nie zostały skorygowane przez kontrolę wewnętrzną, nie zostaną wykryte również przez audytora
d) ryzyko, że istotna nieprawidłowość zostanie wykryta.
10. Waga ryzyka to:
a) procesy, zjawiska lub problemy objęte audytem wewnętrznym.
b) określenie wpływu danego czynnika ryzyka na badany system za pomocą przypisania temu czynnikowi określonej wagi, najczęściej mniejszej od jedności. Suma wag zawsze wynosi jeden.
c) oszacowanie prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka i jego wpływu na działalność jednostki.
d) możliwość wystąpienia zdarzenia, które będzie miało niepożądany wpływ na jednostkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sandra Krause
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 13:01, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Pytania z odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych:
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Odnośnie "Regulacji w kwestii audytu wewnętrznego" - pytania miały być z czterema wariantami odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sandra Krause dnia Wto 13:02, 15 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sylwia Ociepa
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 14:16, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat 14. Audyt systemów informatycznych.
1. Która z poniższych technik, wykorzystywana w audycie systemów informatycznych, służy do weryfikacji poprawności kodu programu za pomocą techniki migawek lub śledzenia:
a) testowanie mechanizmów kontrolnych programów komputerowych,
b) wybieranie i monitorowanie danych przetwarzanych transakcji,
c) analiza programów komputerowych,
d) dokumentowanie systemów.
Poprawna odpowiedź: C. Analiza programów komputerowych
2. Programy wspomagające techniki audytu tzw. CAAT są stosowane do przeprowadzenia:
a) testów zgodności z regułami zarządzania systemami informatycznymi,
b) wykrywania oszustw,
c) testowania szczegółów transakcji i sald,
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne.
Poprawna odpowiedź: D. Wszystkie odpowiedzi są poprawne.
3. Za pomocą jakich metod może być realizowany audyt bezpieczeństwa:
a) wyszukiwania słabych haseł, narzędzi weryfikacji i integralności plików, ankiet,
b) testów penetracyjnych, kontroli aktualności i modyfikacji w systemach i aplikacjach, obserwacji,
c) żadna odpowiedź nie jest poprawna,
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne.
Poprawna odpowiedź: D. Wszystkie odpowiedzi są poprawne.
4.Audyt systemów informatycznych to proces zbierania i oceny dowodów wskazujących na:
A. właściwą ochronę majątku przez systemu informatyczne i związane z nimi zasoby
B. utrzymanie integralności danych i systemów informatycznych
C. dostarczanie rzetelnych i wiarygodnych informacji przez systemy informatyczne
D. wszystkie odpowiedzi są poprawne
Odp. D
5.Do zadań audytora w zakresie audytu systemów informatycznych nie należy:
A. sprawdzenie skuteczności działania systemu kontroli w zakresie przestrzegania obowiązujących w jednostce norm wykorzystywania zasobów informatycznych i przebiegu procesów związanych ze środowiskiem informatycznym
B. ocena systemu kontroli użytkowania i ochrony zasobów informatycznych
C. wykorzystanie narzędzi informatycznych na potrzeby innych obszarów audytu wewnętrznego
D. ocena procesów planowania, organizowania i monitorowania działań związanych z technologią informacji
Odp. C
6.Do zagrożeń w zakresie technologii informatycznej zalicza się:
A. kradzież lub zepsucie sprzętu
B. zepsute urządzenie sieciowe
C. kradzież tajnych informacji o jednostce
D. błędy i przekłamania w przetwarzaniu
Odp. B
7.Co powinno znaleźć się w końcowym raporcie z audytu:
A. informacje o nieskutecznych strukturach
B. informacje o mechanizmach kontrolnych wraz z rekomendacjami
C. informacje o niewydajnych strukturach
D. wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
Odp D
8.Badanie właściwe systemów informatycznych nie obejmuje:
A. Oceny skuteczności mechanizmów kontrolnych w odniesieniu do systemów informatycznych
B. Przeprowadzenie testów oceny efektywności mechanizmów kontroli
C. Oszacowaniu ewentualnej rocznej straty
D. Sformułowanie wniosków o skuteczności i efektywności systemu kontroli
Odp C
9.Identyfikacja ryzyka w audycie systemów informatycznych obejmuje:
a) poznanie zasobów informatycznych
b) określenie podatności systemu informatycznego na zagrożenia
c) ocenę prawdopodobieństwa nieautoryzowanego wykorzystania zasobów
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
odp D
10. Celem audytu systemów informatycznych jest:
a) dostarczenie kierownictwu jednostki sektora finansów publicznych obiektywnych ocen o systemie kontroli i zarządzania środowiskiem informatycznym
b) zbieranie dowodów określających zakres realizacji założonych celów co do efektywnego wykorzystania zasobów środowiska informatycznego
c) sprawdzanie sprawności zarządzania ryzykiem związanym z zasobami oraz procesami informatycznymi
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne
odp D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Figiel
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 14:30, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat 16. Audyt funduszy ze źródeł zagranicznych
1. W jednostkach sektora finansów publicznych warunkiem korzystania ze współfinansowania projektów z funduszy ze źródeł zagranicznych jest:
a) wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania środkami i kontroli ich wykorzystania
b) wyodrębnienie w strukturze organizacyjnej jednostki komórki projektów z funduszy ze źródeł zagranicznych do oceny systemu kontroli
c) zatrudnienie audytora do oceny systemu kontroli i zarządzania środkami ze źródeł zagranicznych
d) żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
Odp. A
2. W celu sprawdzenia, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, a wydatki są kwalifikowalne, obowiązkiem audytora jest sprawdzenie:
a)dokumentacji dotyczącej projektu
b) zasad dotyczących promocji i reklamy projektu
c) sposób archiwizacji dokumentów
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Odp. D
3. Audyt fundusze ze źródeł zagranicznych dotyczy funduszy, w wypadku których:
a) Zostały ściśle określone cele wydatkowania środków oraz zasady ich rozliczania na podstawie odpowiednich umów i przepisów;
b) Występują podobieństwa miedzy poszczególnymi funduszami w zakresie ewidencji wydatków;
c) W zarządzaniu nimi nie bierze udział duża liczba różnych instytucji;
d) Znajdują zastosowanie tylko krajowe przepisy prawne.
Odp. A
4. Jednostka odpowiedzialna za audyt programach operacyjnych "Innowacyjna Gospodarka", "Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013" i "Infrastruktura i środowisko" to:
a) Główny Urząd Kontroli Audytowej
b) Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej
c) Komitet Audytu w Ministerstwie Gospodarki
d) Najwyższa Izba Kontroli
Odp. B
5. Przed zamknięciem programów operacyjnych "Innowacyjna Gospodarka", "Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013" i "Infrastruktura i środowisko" wartość skontrolowanych wydatków nie powinna być mniejsza niż:
a) 5% całkowitych wydatków deklarowanych przez beneficjentów i przekazywanych do Komisji Europejskiej w końcowej deklaracji wydatków
b) 10% całkowitych wydatków deklarowanych przez beneficjentów i przekazywanych do Komisji Europejskiej w końcowej deklaracji wydatków
c) 50% całkowitych wydatków deklarowanych przez beneficjentów i przekazywanych do Komisji Europejskiej w końcowej deklaracji wydatków
d) 80% całkowitych wydatków deklarowanych przez beneficjentów i przekazywanych do Komisji Europejskiej w końcowej deklaracji wydatków
Odp. A
6. Instytucja audytora Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 odpowiada za:
a) przedłożenie Komisji rocznego sprawozdania audytowego do dnia 31 grudnia każdego roku w latach 2008-2015,
b) wydawanie opinii o skuteczności systemu zarządzania i kontroli w zakresie prawidłowości deklarowanych wydatków oraz z prawem transakcji będących ich podstawą,
c) przedkładanie deklaracji częściowego zamknięcia finansowania zawierającego ocenę zgodności z prawem i prawidłowości danych wydatków,
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Odp. D
7. Podstawowymi dokumentami roboczymi oceniającymi system zarządzania i kontroli funduszy unijnych są:
a) kwestionariusz samooceny, plany kontrolne, diagramy
b) kwestionariusz, plan, schematy blokowe
c) kwestionariusz kontroli wewnętrznej, listy kontrolne, ścieżka audytu
d) ocena ryzyka, kwestionariusz, samooceny, książka procedur
Odp. C
8. Do czego służy plan kontroli w obszarach audytu ze źródeł zagranicznych?
a) opisuje system kontroli wewnętrznej
b) opisuje system kontroli zewnętrznej
c) opisuje system kontroli
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
Odp. A
9. W kontroli finansowej, gdzie obiektem audytu jest prawidłowość realizacji wniosku, ryzykiem jest:
a) wykazanie w raporcie wydatków nieodpowiednich dla danego okresu
b) niewłaściwa kwota przychodu
c) włączenie niewłaściwych lub nieudokumentowanych kosztów
d) niezgodne z harmonogramem projektu rozłożenie wydatków
Odp. A
10. Celem testów wiarygodności jest:
a) uzyskanie informacji o sposobach realizacji zadań przez wykonawców
b) dostarczenie dowodów na faktyczne istnienie systemu zapisanego w księdze procedur
c) zebranie dowodów na właściwą kwalifikację wydatków realizowanych w ramach projektów współfinansowanych z funduszy unijnych
d) potwierdzenie skuteczności systemu zarządzania oraz kontroli
Odp. C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ilona Ziółkowska
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 16:52, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Temat 15. Audyt systemu kadr i wynagrodzeń
1. Analizując system wynagrodzeń pracowniczych audytor musi uwzględnić:
a) Świadczenia pieniężne wypłacane z ubezpieczenia społecznego
b) Rozliczenia prowadzone przez pracownika w zakresie rozliczeń publicznoprawnych,
c) Składniki wynagrodzenia za pracę pokrywane z osobowego funduszu płac
d) Odpowiedzi a i c są prawidłowe.
2. W sprawach dotyczących wynagrodzenia audytor musi sprawdzić, czy:
a) Wypłata wynagrodzenia następuje co miesiąc w różnych terminach,
b) Wynagrodzenie wypłacane jest za pracę niewykonaną, nawet jeśli przepisy nie przewidują takiej możliwości,
c) Wynagrodzenie jest adekwatne do wymaganych rozmiarów i jakości świadczonej pracy,
d) Osoba będąca na zwolnieniu lekarskim z powodu wypadku przy pracy (gdy niezdolność nie przekroczyła 33 dni) otrzymuje 60% wynagrodzenia.
3. Audytor sprawdza czy prowadzone przez pracodawcę działania w zakresie płac i wynagrodzeń są zgodne z:
a) Regulaminem wynagrodzeń,
b) Kodeksem pracy,
c) Listą płac,
d) Deklaracją rozliczeniową do ZUS.
4. Zakładowy układ pracy podlega wpisowi:
a) do krajowego rejestru sądowego
b) do rejestru takich układów prowadzonych przez ministra właściwego do spraw pracy
c) do rejestru prowadzonego przez właściwego okręgowego inspektora pracy
d) żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
5. Regulamin wynagradzania:
a) jest dokumentem opracowywanym przez pracodawcę, który zatrudnia co najmniej 20 pracowników
b) określa warunki wynagradzania za pracę, a także inne świadczenia związane z pracą i zasady ich przyznawania
c) nie musi być sporządzany jeśli zakres regulaminu został zawarty w ponadzakładowym lub zakładowym układzie zbiorowym pracy
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
6. Audytor sprawdzając czy jednostka prowadzi ewidencję czasu pracy musi pamiętać, że nie ewidencjonuje się czasu pracy pracowników:
a) zarządzających w imieniu pracodawcy, objętych systemem zadaniowego czasu pracy,
b) zarządzających w imieniu pracodawcy, objętych systemem zadaniowego czasu pracy oraz pracowników otrzymujących ryczałtowe wynagrodzenie za godziny nadliczbowe lub pracę w porze nocnej,
c) objętych systemem zadaniowego czasu pracy oraz pracowników otrzymujących ryczałtowe wynagrodzenie za godziny nadliczbowe lub pracę w porze nocnej
d) zarządzających w imieniu pracodawcy oraz pracowników otrzymujących ryczałtowe wynagrodzenie za godziny nadliczbowe lub pracę w porze nocnej,
7. W ramach kontroli czasu pracy audytor sprawdza zachowanie dobowych okresów nieprzerwanego odpoczynku pracowników, które w każdej dobie powinny wynosić co najmniej:
a) 10 godzin,
b) 11 godzin,
c) 12 godzin,
d) 13 godzin.
8. Dodatkowe wynagrodzenie za godziny nadliczbowe w porze nocnej, niedzielę i święta, niebędące dniami pracy dla pracownika zgodnie z Kodeksem Pracy wynosi:
a) 100% wynagrodzenia,
b) 75% wynagrodzenia,
c) 50% wynagrodzenia,
d) 25% wynagrodzenia.
9. Analizując proces rekrutacji, audytor powinien w ramach każdego sprawdzanego naboru zebrać i porównać ze stanem wymaganym informacje dotyczące:
a) zamieszczenia ogłoszenia,
b) kompletności i poprawności sformułowania ogłoszenia (niezbędne elementy ogłoszenia),
c) wpływu ofert,
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe.
10. Przeprowadzając audyt akt osobowych audytor powinien sprawdzić kompletność akt osobowych. Akta osobowe pracownika muszą składać się z:
a) Części A która obejmuje dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie, części B która obejmuje dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy i jej przebiegu, części C która obejmuje dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia,
b) Części A, która obejmuje dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie, części B która obejmuje dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy i jej przebiegu oraz dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia.
c) Części A, która obejmuje dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie oraz dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia, części B która obejmuje dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy i jej przebiegu,
d) Części I, która obejmuje dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie, części II, która obejmuje dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy i jej przebiegu, części III, która obejmuje dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamila Rutkowska
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 17:41, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
1. Poręczenia i gwarancje Skarbu Państwa dotyczą:
a) spłaty kredytów oraz wykonania zobowiązań wynikających z obligacji,
b) spłaty kredytów i zasilenia funduszy,
c)wypłaty odszkodowania za zniszczone, uszkodzone lub skradzione eksponaty wystawowe (tylko poręczenia),
d) odpowiedzi a i c są poprawne
2. Poręczenie i gwarancja mogą być udzielane:
a) przed dokonaniem analizy ryzyka, w uzasadnionych przypadkach,
b) po dokonaniu analizy ryzyka,
c) w trakcie analizy ryzyka
d) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
Na jaki cel mogą być udzielone poręczenia i gwarancje spłaty kredytów:
a)restrukturyzacje przedsiębiorstw
b) na badania naukowe
c)na prace rozwojowe
d)żadna odpowiedz nie jest poprawna
Rada Ministrów udziela poręczenia lub gwarancji jeżeli kwota poręczenia lub gwarancji przekracza równowartość:
a) 20.000 euro
b) 1.000.000 euro
c) 30.000.000 euro
d) 40.000 euro.
Kto udziela poręczeń wypłaty odszkodowania za zniszczone, uszkodzone lub skradzione eksponaty wystawowe?
a) Prezydent w porozumieniu z Instytutem Pamięci Narodowej,
b) Rada Ministrów na wniosek ministra do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
c) Skarb Państwa,
d) Rada Ministrów.
Aby móc skorzystać z poręczenia wypłaty odszkodowania za zniszczone, uszkodzone lub skradzione eksponaty wystawowe na zorganizowanej w Polsce wystawie, muszą one być:
a) własnością polskiego muzeum i być warte łącznie więcej niż 500.000zł,
b) własnością zagranicznego muzeum i być warte łącznie nie więcej 1.000.000zł,
c) własnością polskiego muzeum i być warte nie więcej niż 1.000.000zł,
d) własnością zagranicznego muzeum i być warte łącznie więcej niż 500.000 euro.
W skład zasobu majątkowego przeznaczonego na zaspokojenie roszczeń z tytułu poręczeń i gwarancji udzielanych przez Skarb Państwa nie wchodzą:
a) akcje i udziały w spółkach stanowiące własność Skarbu Państwa,
b) wierzytelności z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji,
c) akcje i udziały uzyskane w wyniku dochodzenia przez ministra właściwego ds. finansów publicznych
d) wpływy ze sprzedaży wyrobów akcyzowych.
Niektóre osoby prawne mogą udzielać poręczeń lub gwarancji w wartości nieprzekraczającej:
a) 60% wartości kapitałów własnych
b) 50% wartości kapitałów własnych
c) 60% wartości firmy
d) 60% wartości kapitałów obcych
Osoby prawne, które udzieliły poręczenia lub gwarancji, powinny złożyć ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych półroczne informacje wymienione w ustawie w terminie:
a) 3 miesięcy po upływie półrocza
b) 3 tygodni po upływie półrocza
c) 30 dni po upływie półrocza
d) w przeciągu pół roku.
Umowa między ministrem właściwym do spraw finansów publicznych a Bankiem Gospodarstwa Krajowego odnośnie udzielania gwarancji i poręczeń określi:
a) szczegółowe warunki i tryb udzielania poręczeń i gwarancji
b) warunki i tryb pobierania opłat prowizyjnych z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji
c) warunki i terminy przekazywania środków na pokrycie kosztów i wydatków związanych z udzielaniem poręczeń i gwarancji w ramach programów rządowych
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne.[b]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamila Rutkowska dnia Wto 17:45, 15 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|